Våra fotoböcker2022-01-25T22:28:38+00:00

Karlshamns Fotoklubbs böcker

Karlshamnsbilder, våra fotoböcker

Bok 3 – Karlshamnsbilder 3, från anno dazumal till nutid

Skulle kommit ut till försäljning under 2020 men blivit försenad pga. den rådande pandemin. Men vi hoppas kunna släppa boken under 2022
Karlshamnsbilder 3

Bok 2 – Karlshamnsbilder 2, från anno dazumal till nutid

Då intresset för äldre bilder från svunna tider är aldrig sinande och gensvaret från den första boken var stort, har eldsjälarna Arne Andersson, Stig Gerold Johnsson & Hans Truedsson sammanställt ännu en bok med bilder från Karlshamn med omnejd.
Gamla och nya bilder blandas för att bättre kunna minnas de platser som nu bara finns kvar som gulnande papperskopior eller som negativ hos våra medlemmar.

Priset är 220 kr och går att köpa via någon i styrelsen eller på Lundins bokhandel i Karlshamn.

Bok 1 – Karlshamnsbilder, från anno dazumal till nutid

Karlshamnsbilder, från anno dazumal till nutid, som gavs ut i samband med klubbens 40-års jubileum 1982. Boken trycktes först i 2000 ex. och dessa är för länge sedan slutsålda.
Texten är skriven av Börje Andersson, klubbens första ordförande.
På grund av den stora efterfrågan så har boken trycks på nytt och finns åter till försäljning.

Priset är 180 kr och går att köpa via någon i styrelsen eller på Lundins bokhandel i Karlshamn.